Obserwatorzy

poniedziałek, 26 czerwca 2017

3 w 1, czyli #43 #44 #45 Recenzja trylogii Millennium

Przeczytanie całej trylogii zajęło mi prawie miesiąc co uważam za stanowczo za dużo. Książki czytało mi się ciężko, nie mogłam się wciągnąć w fabułę. Potrafiłam czytać dziennie ok 50-60 stron.
Postanowiłam jednak co nieco o nich napisać.

Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet
Moim zdaniem najlepsza część. Cała fabuła nie była skomplikowana a jednak ciekawa. Co chwila nowe fakty, zdjęcia, nagrania i dokumenty. Wszystko składało się w logiczną całość, no ale od początku.
Gdy w 1966 roku ginie młoda dziewczyna nikt nie spodziewał się że przez tyle lat nie odnajdzie się jej ciało. Jej wujek prosi o odnalezienie mordercy bratanicy dziennikarza oskarżonego o zniesławienie Mikaela Blomkvista. Ten nie zastanawiając się długo porzuca obowiązki zawodowe i pod pretekstem napisania biografii Henrika Vangera usiłuje rozwiązać zagadkę. Niedługo dołącza do niego młoda, utalentowana dziewczyna-  Lisbeth Salander. Wkrótce razem trafiają na pewien mroczny trop.


Dziewczyna, która igrała z ogniem
Jak dla mnie najgorsza część. Miałam problemy z połapaniem się w fabule a do tego nie potrafiłam wciągnąć się w tę część. 
Tym razem główną bohaterką jest Lisbeth i jej przeszłość, z którą pragnie rozprawić się raz na zawsze. Gdy dwoje dziennikarzy- Dag i Mia docierają do  niezwykłych informacji na temat rozległej siatki przemycającej z Europy Wschodniej do Szwecji ludzi wykorzystywanych w branży seksualnej robi się niebezpiecznie, gdyż wiele z tych osób to wysoko postawieni w państwie urzędnicy. Wkrótce Dag i Mia zostają znalezieni martwi... Po kilku dniach kurator Lisbeth również zostaje zamordowany. Główną podejrzaną staje się chora psychicznie dziewczyna, która uparcie ukrywa się po świecie z fałszywym dowodem i paszportem i usilnie zagłębia swoją przeszłość.
Jak dla mnie książka robi się ciekawa na ostatnich 100 stronach a szkoda.

Zamek z piasku, który runął 
Do szpitala trafiają dwie ciężko ranne osoby. Jak nie trudno się domyślić to Lisbeth i jej ojciec. dziewczyna przechodzi bardzo trudną operację po której będzie musiała spędzić wiele czasu w szpitalu. Działa to na jej korzyść, gdyż jest poszukiwana listem gończym za podwójne morderstwo.  Adowkatem dziewczyny zostaje siostra Mikaela. Dziennikarz zaś zajmuje się pisaniem reportażu o Lisbeth. Ma on na celu oczyścić ją ze wszelkich zarzutów i pogrążyć ludzi, którzy zawinili. 
Młoda researcherka ma szansę na odzyskanie całkowitej wolności jeśli tylko zaufa pani adwokat.
Część jest spoko, mogę nawet powiedzieć, że ciekawa.


Podsumowując zawiodłam się na szwedzkich kryminałach. Dużo bardziej wolę Camilę Läckberg. Jednak nie żałuję że przeczytałam tę trylogię. Zawsze to jakieś nowe doświadczenia.

TYTUŁ: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet
AUTOR: Stieg Larsson
Wydawnictwo:  Wydawnictwo Czarna Owca
  Liczba stron: 536

 TYTUŁ: Dziewczyna, która igrała z ogniem
AUTORZY: Stieg Larsson
Wydawnictwo: Wydawnictwo Czarna Owca
 Liczba stron: 700

 TYTUŁ: Zamek z piasku, który runął
AUTORZY: Stieg Larsson
Wydawnictwo: Wydawnictwo Czarna Owca
 Liczba stron: 784



Dwie książki przeczytane w ramach LINK



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz