Obserwatorzy

piątek, 28 kwietnia 2017

Ósma wizyta w zaczarowanym świecie, czyli #35 Recenzja Baśnie Barda Beedle'a

TYTUŁ: Baśnie Barda Beedle'a
AUTORZY:Joanne Kathleen Rowling
Wydawnictwo: Media Rodzina
 Liczba stron: 141
Od wydawcy:"Baśnie Barda Beedle’a" to zbiór pełen magii, poruszających opowieści, które wzruszają, bawią, a czasem przerażają i wywołują dreszcz lęku przed śmiercią. Przełożone z run antycznych przez Hermionę Granger i opatrzone obszernym komentarzem Albusa Dumbledore’a, to przepiękne wydanie nadaje nowy blask klasycznym baśniom dla młodych czytelników.


Książkę miałam u siebie kilka dni po premierze, ale jak to ja mam w zwyczaju czekałam na "właściwy moment", który nadszedł dzień przed egzaminem z języka polskiego. Uznałam, że książka ta może mi pomóc w ewentualnej rozprawce. Niestety nie przydała się, ale uważam że nie straciłam nic czytając ją. Już gdy po raz pierwszy czytałam Insygnię Śmierci marzyłam aby przeczytać te baśnie i gdybym nie dowiedziała się, że zostanie wznowione ich wydanie zapewne skusiłabym się na egzemplarz za ponad 150zł.
Podobały mi się wszystkie baśnie zawarte w tym tomiku. Jednak najbardziej "Fontanna Szczęśliwego Losu" i "Włochate serce czarodzieja" (oczywiście oprócz Opowieści o trzech braciach). Wiem, że niektórych przeraża wizja życia "bez serca" jednak opowieść ta świetnie oddała nam sens wszystkich siedmiu tomów Harry'ego Pottera- życie bez miłości nie ma najmniejszego sensu.
Opowieść o fontannie pokazuje nam, że to nie magia działa cuda. Wszystko dzieje się w naszej głowie i wypicie jakieś wody tego nie zmieni (no może poza eliksirem miłosnym ;) ).
Wiem, że niektórzy narzekają na komentarze Albusa Dumbledore'a. Ja uważam je za świetne uzupełnienie tych filozoficznych baśni. Wyjaśniają nam one zachowania czarodziei i odnoszą je do nas- zwykłych mugoli.
Olbrzymim plusem tej książki jest okładka. twarda, wykonana bardzo solidnie dodatkowo cieszy oko. Nietypowa grafika, zastosowanie różnych faktur pobudzają naszą wyobraźnię.
Mam nadzieję, że w niedługim czasie będzie mi dane przeczytać pozostałe dodatki to Harry'ego Pottera.


książka przeczytana w ramach:
LINK

2 komentarze:

  1. Ja nie czytałam jeszcze Harrego Pottera, ale te książki są teraz tak popularne, widzę je na prawie każdym blogu i instagramie. Najprawdopodobniej gdym znała tę historię to też bym się w nie zaopatrzyła :)
    Pozdrawiam :)
    http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nastała na nie nowa moda. Ja tak na to nie patrzę. Czytam bo kocham to co stworzyła Rowling. Serdecznie polecam ci serię o Harrym Potterze

      Usuń