Obserwatorzy

niedziela, 6 maja 2018

Kilka słów o Nieodnalezionej

TYTUŁ: Nieodnaleziona
AUTORZY: Remigiusz Mróz
Wydawnictwo: filia
 Liczba stron: 395
Od wydawcy G
dybym oświadczył jej się chwilę wcześniej, nigdy by do tego nie doszło. Nie napadnięto by nas, ja nie trafiłbym do szpitala, a ona nie zniknęłaby na zawsze z mojego życia.
Dziesięć lat po zaginięciu narzeczonej, Damian Werner jest pewien, że nigdy więcej jej nie zobaczy. Pewnego dnia trafia jednak niespodziewanie na ślad ukochanej – ktoś zamieszcza jej zdjęcie na jednym z profili spotted, szukając dziewczyny.
Werner jest gotów przyjąć, że to przypadkowe podobieństwo, spotter wgrywa jednak drugie zdjęcie. Zdjęcie, które zrobił jej sam Werner na kilka dni przed zaginięciem – i którego nikomu od tamtej pory nie pokazał.
Kto szuka dziewczyny? I czy to naprawdę ona pojawiła się po dziesięciu latach?
Damian znał swoją narzeczoną od dziecka, spędzali ze sobą każdą chwilę. Szukając odpowiedzi na kolejne pytania, odkrywa jednak, że nie wiedział o niej wszystkiego...


Fabuła

Damian Werner to facet po trzydziestce, który nie potrafi na nowo ułożyć sobie życia. Jest to skutkiem wydarzeń sprzed dziesięciu lat kiedy to oświadczył się swojej dziewczynie. Kilka chwil później ktoś ich napadł, a on już nigdy nie ujrzał swojej ukochanej. Sprawców nigdy nie odnaleziono.
Teraz gdy on wycofał się z życia jego przyjaciel odnajduje zdjęcie jego dziewczyny na jednym z portali społecznościowych. Daniel nigdy nie czuł się tak szczęśliwy. Chce jak najszybciej skontaktować się autorem zdjęcia. Wraca co niego życie, znowu w jego sercu zagościła nadzieja, że może być jak dawniej. Z pomocą biura detektywistycznego rozpoczyna poszukiwania narzeczonej.

Pomysł na książkę

Każdy pomysł na książkę jest dobry. Ten również. Jak to Mróz ma w zwyczaju książka dotyka aktualnych i ważnych tematów, które często objęte są społecznym tabu. Mróz nie boi się, że jego książki pobudzą do myślenia albo wywołają wiele kontrowersji.
Jeden z motywów, które pojawiają się w książce, jak mi się wydaje, został zaczerpnięty z książki "13 powodów". Myślę, że wprowadza do książki "coś nowego", coś czego w polskich książkach jeszcze nie było. Jednak "Nieodnaleziona" ma według mnie wiele błędów logicznych, o których nie będę więcej pisać, żeby nie spoilerować.

Moja opinia

Mroza lubię i cenię. O tym thrillerze było głośno już na kilka tygodni przed premierą. Był reklamowany jako wciągający i trzymający w napięciu do ostatniej strony. Co otrzymałam? Otrzymałam książkę z szybką akcją, prostym językiem i częstymi zwrotami akcji. Fakt, że "Nieodnaleziona" wciąga, ale ja czytając ją nie czułam "tego czegoś". Brakowało mi takiego BUM. Chodzi mi tu o coś takiego jak na początku "Behawiorysty", że mamy gęsią skórkę i mimowolnie jesteśmy uczestnikami fabuły. Nie, żeby ta książka była zła. Ona jest dobra, a może nawet bardzo dobra, ale nie najlepsza. Zwłaszcza jeśli popatrzymy się jakie książki jest w stanie napisać Mróz.

                                                                        


                                                                           ***
                                              A wy czytaliście już "Nieodnalezioną"?
                                                            Jak wam się podobała?
                                                        Według was to hit czy kit?
                                                                           ***

5 komentarzy:

  1. Mróz chodzi za mną i chodzi, ale nie wiem od czego zacząć. O tej powieści sporo jest skrajnych opinii, więc raczej nie nadaje się na pierwszy raz. Nie chcę się zniechęcać.

    Pozdrawiam i zapraszam:
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pierwszy raz polecam bardziej Joannę Chyłkę ;) albo "Behawiorystę", one chyba mniej zrażą do Mroza

      Usuń
    2. Właśnie chyba zacznę od "Behawiorysty". Wielu tę powieśc poleca.

      Usuń
  2. Mam w planach "Nieodnalezioną", bo zrobiła spore zamieszanie w blogosferze, na instagramie i fb. Do tej pory czytałam pięć książek tego autora i bardzo mi się podobały, więc myślę, że i ta pozycja przypadnie mi do gustu.

    Pozdrawiam cieplutko! ♥

    bookmania46.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również kocham Mroza i czytam prawie wszystko co wypuści chociażby po to, żeby mieć swoje zdanie na jakiś temat

      Usuń