Obserwatorzy

niedziela, 5 lutego 2017

Druga i trzecia wizyta w zaczarowanym świecie, czyli #8 Harry Potter i komnata tajemnic i #9 Harry Potter i więzień Azkabanu

#8 Harry Potter i Komnata Tajemnic
TYTUŁ: Harry Potter i Komnata Tajemnic
AUTOR: Joanne Kathleen Rowling
Wydawnictwo: Media Rodzina
Liczba stron: 350
Od wydawcy: W Hogwarcie niczego nie można brać za pewnik. To, co było uważane za mroczną, ale nieszkodliwą legendę, staje się źródłem zagrożenia. Ten, który wydawał się przyjacielem, staje się wrogiem. Taki los spotkał czterech założycieli Szkoły Magii i Czarodziejstwa. Od tamtego czasu minęło wiele lat, jednak pamięć o Komnacie Tajemnic stworzonej przez Salazara Slytherina nie zginęła.

Jest to jedyna część Harry'ego, której nie udało mi się pożyczyć i przeczytać na feriach dlatego recenzja będzie pozbawiona wszelkich drobnych szczególików. Nie jest to moja ulubiona część. Szczerze to nawet wiele mnie w niej drażni. Szczególnie zachowanie Gilderoya Lockharta. Sam pomysł na tę część jest ok. Kolejna tajemnica, podejrzany Harry, zdolność mówienia językiem wężów wszystko fajnie. Ale całość tej historii jest dla mnie trochę "mdła". Plusem tej części jest to, że pojawia się skłonność Harry'ego do ratowania innych, która będzie miała kluczowe znaczenie w kolejnych tomach oraz to, że spetryfikowana zostaje Hermiona. Wiem, że to okropne, że cieszę się z nieszczęścia głównej bohaterki (mojej drugiej ulubionej zresztą), ale tak naprawdę to to napędza całą akcję. Nie chcę się tutaj więcej rozwodzić na temat tej książki ponieważ nie czytałam jej teraz i nie chcę pozmieniać faktów a po drugie nie jest to moja ulubiona książka.


#9 Harry Potter i Więzień Azkabanu
TYTUŁ: Harry Potter i Więzień Azkabanu
AUTOR: Joanne Kathleen Rowling
Wydawnictwo: Media Rodzina
Liczba stron: 455
Od wydawcy:Z pilnie strzeżonego więzienia ucieka niebezpieczny przestępca. Kim jest? Co łączy go z Harrym? Dlaczego lekcje przepowiadania przyszłości stają się dla bohatera udręką? W trzecim tomie przygód Harry′ego Pottera poznamy nowego nauczyciela obrony przed czarną magią, zobaczymy Hagrida w nowej roli oraz dowiemy się więcej o przeszłości profesora Snape′a. Wyprawimy się również wraz z trzecioklasistami do obfitującego w atrakcje Hogsmeade, jedynej wioski w Anglii zamieszkanej wyłącznie przez czarodziejów.

W porównaniu z poprzednią częścią - ta to dla mnie totalna petarda. Przeczytałam ją w jedno popołudnie. Obserwujemy w niej totalną zmianę Harry'ego, który początkowo nienawidził Syriusza, a potem chce zamienić mieszkanie u Dursleyów na mieszkanie z ojcem chrzestnym (głupi by się nie zamienił :) ). Fajnie poprowadzona jest akcja i wplecione wątki m.in. wątek wycieczki do Egiptu, miłego usposobienia Knota i lekcji opieki nad magicznymi stworzeniami. Przytłacza mnie mocno postać profesor Trelawney co zresztą nie zmienia się już do końca. Fajnie obserwuje się zmagania Harry;ego z dementorami.  Dużym zaskoczeniem jest też to, że Hermiona przez całą powieść nie zdradziła swojego sekretu i że była gotowa zrezygnować z aż dwóch przedmiotów (!!!). Jest to jedna z moich ulubionych części. Fajnie się ją czyta, mimo iż nie ma w niej praktycznie słowa o Voldemorcie.Zapomniałam dodać, że bardzo podoba mi się podejście Harry'ego do Glizdogona. Mimo iż ten zabił mu w pewnym sensie rodziców Harry daruje mu życie (" -Odejdź- warknął Harry, odtrącając go ze wstrętem.- Nie robię tego dla ciebie. Robię to, bo uważam, że mój tata nie chciałby, aby jego najlepsi przyjaciele zostali mordercami...przez ciebie".)




książka przeczytana w ramach wyzwania:
LINK



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz